pinesite

عضو
  • تعداد ارسال ها

    19
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    2

آخرین بار برد pinesite در آپریل 18

pinesite یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

اعتبار در سایت

1 Neutral

درباره pinesite

  • درجه
    کاربر انجمن
  1. کوه‌های مینیاتوری چابهار یا کوه‌های مریخی چابهار نام کوه‌هایی با ساختار و شکل ویژه است که به دلیل نوع و وضعیت فرسایش و گونهٔ رسوبی خاص، اشکالی شبیه به ناهمواری‌های سطح مریخ دارد. رسوبات آهکی بقایای بدن جانداران دریایی (سخت‌پوستان و ماهی‌ها)، به همراه ماسه و خاک رس، مواد اصلی تشکیل‌دهندهٔ رسوبات این کوه‌ها است. این کوهها که شبیه به کوههای مریخی هستند و کمتر در جهان کوهی به این شکل وجود دارد، بدبوم نامیده می‌شوند، که عبارتند از زمینها و بلندی‌هایی که در برابر فرسایش بدین شکل درآمده‌اند، همچنین در زبان محلی به «کالانی» یا «آریا» معروف هستند. جنس رسوبی کوه ها و همچنین فرسایش خاص آنها موجب ایجاد شیارها و تراش‌های زیبایی شده است که گویی نقاشی ماهر آنها را به تصویر کشیده است. این کوه‌ها شکل‌های نامانوس دارند و فاقد پوشش گیاهی هستند. باران هایی که در مناطق سواحل جنوبی و دریای عمان می بارد عمدتا باران های به صورت رگبارهای شدید و دانه درشت است و با شستن رسوبات فرسایش ایجاد شده، باعث به وجود آمدن شیارهای بر تن این ارتفاعات شده است. رنگ تقریبا سفیدرنگ کوه (چیزی میان طوسی و سفید) با واریزه‌های بسیار در پای ‌آن، وجود گرما و حرارت و شرجی بود هوا و رطوبت نسبتا بالا و در سوی دیگر آنها دریا که به‌این منظره آغوش گشوده است، مناظری رویایی و تخیلی را در ذهن بیننده پدید می‌آورد. دسترسی محلی کوه های مریخی (مینیاتوری) کوه های مریخی (مینیاتوری) چابهار حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از چابهاربه سمت بندرگواتر در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. منبع : تفرجنامه
  2. گور دخمه سنگی فخریگا

    گور دخمه سنگی فخریگا که با نام‌های فخریگاه، فخریکا، فقره قا، فقره گاه نیز شناخته می‌شود، از جمله آثار تاریخی دوره مادها (هزاره اول قبل از میلاد) به شمار می‌آید. برخی از باستان شناسان، مقبره موجود در این گور دخمه را متعلق به یک شاهزاده مانایی میدانند. ساکنین روستای اگریگاش برخلاف مورخین دربارهٔ دخمهٔ مزبور نظر دیگرى دارند و مىگویند این دخمهٔ بزرگ که در دل کوه کنده شده، مدتى اقامتگاه فرهاد بوده است. این عاشق شوریده حال مدت زمانى که در این محل اقامت کرده، به یاد معشوق حجارى‌ هایى انجام داده است و احتمالاً کلمهٔ فقرگاه مخفف فرهادگاه باشد. ویژگیهای دخمه فخریگا این دخمه، دارای دو طبقه است و شامل چهار ستون سنگی و چند قبر است و از نظر حجاری و ستون بندی در رده مقبره های مهم دوره ماد است. دخمه فخریگاه مدخل ورودی ندارد. ارتفاع گور دخمه از لب ایوان تا پایین ترین قسمت تراشیده شده ۵۳۰ سانتی متر و تا دامنه کوه نیز حدود ۱۰ متر است. اتاق جلویی احتمالا مخصوص انجام مراسم تدفین بوده و در اتاق بعدی 3 قبر مستطیلی شکل به چشم می خورد که قبر بزرگ به صورت افقی، دو قبر کوچک به شکل عمود بر ایوان در آن تراشیده شده است، عمق قبرهایی که در این گور دخمه در دل سنگ تراشیده شده است حدود 50 سانتی متر است. دسترسی محلی دخمه فخریگا دخمه فخریگا در ۱۵ کیلومتری شمال شهرستان مهاباد و در جنوب روستای اگریگاش (ایندرقاش)، روی صخره‌ای از جنس رسوبات آهکی قرار دارد. منبع : تفرج نامه
  3. مدل های جدید سينک آشپزخانه

    مدل های اکسسوری برای سينک آشپزخانه هیچ چیزی مثل اکسسوری های سینک ظرفشویی نمی تونه کار شما رو توی آشپزخانه راحت کنه. این اکسسوری ها زیبایی، دوام و کارایی رو با هم ترکیب کردن. با این اکسسوری ها دیگه تمیز کردن سینک مثل قبل پیچیده و دشوار نیست و کارهاتون رو با سینک راحت تر و دلپذیرتر می کنه. در اینجا چند نمونه از این اکسسوری ها رو براتون آوردیم: آبکش های استیل: اکسسوری آشپزخانه برای سینک آشپزخانه اکسسوری سینک آشپزخانه آبچکان سینک آشپزخانه آبکش برای سینک آشپزخانه این اکسسوری به شما این امکان را می دهند که میوه ها و سبزیجات رو به راحتی روی سینک آبکشی کنید و همیشه یک فضای تمیز روی سینک برای این کار داشته باشید. این آبکش ها در مدل های مختلفی ارائه می شوند می توانند به صورت ثابت روی سینک باشند یا در مواقع نیاز روی سینک قرار بگیرند. آبچکان های استیل: آبچکان های استیل برای سینک آشپزخانه آبچکان های استیل برای سینک آشپزخانه انواع اکسسوری سینک آشپزخانه مدل های اکسسوری سینک آشپزخانه توری های استیل فضای فوق العاده ای روی سینک شما ایجاد می کنن که علاوه بر محافظت از سینک، امکان قرار دادن ظروف روی اون وجود داره. توری های استیل سینک برای محافظت سینک شما در برابر ظروف و قاشق، چنگال، چاقو و لوازم دیگه آشپزخانه طراحی شده. روی این توری ها می تونید ظروف و لوازم رو برای خشک شدن قرار بدید و این هم یه راه دیگه برای راحت استفاده کردن از سینک آشپزخانه شماست. مدل های مختلفی از این اکسسوری برای سینک آشپزخانه شما وجود دارد که می توانید با توجه به نیازتان آن ها را تهیه کنید. تخته برش روی سینک: تخته برش آشپزخانه روی سینک تحته برش روی سینک آشپزخانه انواع مدل تخته برش در آشپزخانه این خیلی لذت بخشه که بتونید بعد از اینکه مواد غذایی رو شستید همونجا روی سینک ببرید و غذا رو آماده کنید یا بعد از برش اون ها رو با یه حرکت توی سینک بریزید و شستشو بدید. تخته برش چوبی که روی سینک استیل قرار می گیره علاوه بر اینکه کارتون رو برای آماده کردن غذا راحت تر می کنه، زیبایی زیادی به آشپزخانه شما میده. این تخته ها می تونن تو یه طرف سینک استفاده بشن یا روی کابینت هم از اون ها استفاده بشه یا بسته به شکل سینک آشپزخانه شما استفاده بشن. فضای کاربردی برای لوازم آشپزی روی سینک: با نگهداری چاقو، کف گیر و وسایل آشپزی که از اون ها مدام برای آشپزی استفاده می کنید، علاوه بر راحتی که در آشپزی خواهید داشت آشپزخانه مرتب تری هم دارید چون دیگه لازم نیست دنبال اون ها توی کل آشپزخانه بگردید و آشپزخانه هم به هم ریخته نمیشه. آبچکان کوچک برای نگهداری لوازم شستشو: آبچکان کوچک روی سینک آشپزخانه مدل هایب آبچکان برای آشپزخانه آبچکان برای نگهداری مواد شستشو روی سینک آشپزخانه این اکسسوری هم به تمیز موندن سینک و راحتی کارتون کمک می کنه. فکر می کنم لازمه هر کسی توی سینکش یه همچین جایی داشته باشه. می تونید اون ها رو توی هر قسمتی از سینک قرار بدید. اکسسوری هایی که برای سینک آشپزخانه طراحی شده امکان استفاده به صورت ترکیبی با هم رو هم دارن. این بستگی به نیاز و سلیقه شما داره که چه وسیله ای رو با وسیله دیگه استفاده کنید، اینکه می خواهید چاقوها دم دست باشن یا فضایی برای برش مواد غذایی داشته باشید یا بتونید از سطح سینکتون مراقبت کنید یا اینکه همه ی این ویژگی ها رو با هم داشته باشید. می تونید هر جوری که دوست دارید اون ها رو با هم هماهنگ و استفاده کنید. مدل های اکسسوری برای سینک آشپزخانه مدل آبچکان برای سینک آشپزخانه آبچکان برای سینک آشپزخانه مدل های سینک آشپزخانه اکسسوری آشپزخانه و اکسسوری سینک مژده جدّا منبع: کابینت بانک
  4. زباله ها جزء دوست داشتني آشپزخانه نيستند اما در آشپزخانه جزء ثابت هستند. نمي توان آن ها را توليد نکرد اما مي توان با جايگذاري مناسب، از اينکه آشپزخانه ما را نامرتب و زشت کنند جلوگيري کنيم. اما چطور اين کار را انجام دهيم؟ خوشبخانه ايده هاي بسيار زيادي در زمينه استفاده مناسب و زيبا ازسطل زباله در کابينت هاي آشپزخانه و حتي حمام و سرويس بهداشتي وجود دارد، با توجه به فضايي که در آشپزخانه و حمام در اختيار داريد و يا ديزايني که ميخواهيد در دکوراسيون اين مکان بوجود آوريد، راه هاي متنوعي براي پنهان کردن يا زيباتر نشان دادن سطل زباله در دکوراسيون آشپزخانه در اختيار خواهيد داشت. با پيروي از چنين مدل هايي قادر خواهيد بود سطل زباله خود را حتي به صورت کاملا نمايان در فضاي باز و قابل رويت آشپزخانه قرار بدهيد. ايده هايي براي سطل زباله آشپزخانه استفاده از قفسه توکار سعي کنيد با ساختن قفسه هاي مناسب از تمامي فضاهاي خالي کابينت استفاده کنيد. شلف توکار و قفسه را مي توانيد در کنار سطل زباله درون کشو نصب کنيد و وسايل کوچکتر از قبيل لوازم شستشو و اسپري هاي تميز کننده و... را روي شلف قرار دهيد. سطل زباله کشويي شايد بهترين و پرطرفدارترين مدل سطل هاي زباله در آشپزخانه مدل هاي کشويي باشند. اين سطل ها دقيقا در کابينت کشويي زير سينک ظرفشويي قرار مي گيرند و دسترسي به آنها را بسيار آسان تر مي کنند. با استفاده از اين روش نه تنها زباله هاي خود را از ديد پنهان خواهيد کرد بلکه وقت کمتري صرف دسترسي و انداختن زباله به درون سطل هايي که در کابينت هاي تاريک و بهم ريخته قرار کرفته اند خواهيد کرد. اگر هم نمي توانيد از کابينت هاي کشويي استفاده کنيد استفاده از سطل هايي که به پشت درب کابينت متصل مي شوند جايگزين بسيار خوبي خواهد بود. سطل زباله رنگي اگر اهل استفاده از رنگ هاي شاد در آشپزخانه هستيد، به شما پيشنهاد مي کنيم از سطل هاي مختلف رنگي در کنار يکديگر براي تفکيک زباله ها استفاده کنيد. اين ايده علاوه بر کمک به محيط زيست به علت استفاده از سطل هاي زباله با رنگ هاي مختلف و شاد در کنار يکديگر شايد باعث فراموش شدن اين نکته شود که آن ها سطل زباله هستند. سطل زباله در درب کابينت آشپزخانه اگر شما به يک فضاي ترکيبي مناسب تر براي نگهداري لوازم تان احتياج داريد و در عين حال نمي توانيد تغييرات جديدي در آشپزخانه خود اعمال کنيد، اين را در نظر داشته باشيد که چگونه مي توان از يک کمد و قفسه موجود بهره بيشتري برد؟ قفسه هايي که روي درب کمد نصب شده اند، به راحتي و به گونه اي که در عکس مشاهده مي کنيد قابل استفاده هستند. در نظر داشته باشيد که مي توانيد از سطل زباله کاغذي يا پلاستيکي نيز براي تقسيم بندي اين قسمت ها استفاده کنيد. اين کار هم بسيار ساده است و هم مقرون به صرفه و در عين حال براي تقسيم بندي فضاهاي اتلاف شده بسيار مناسب است. در اين حالت براي تفکيک زباله هاي کاغذي و پلاستيکي که آلودگي ندارند، مي توان از اين سطل زباله استفاده کرد. کمدي مستقل براي سطل زباله مي توان فضايي شبيه به يک کمد با چرخ و قابل حمل تهيه کنيد و کارهاي روزمره مثل آماده کردن غذا و خرد کردن مواد غذايي و درست کردن سالاد و... را روي آن انجام دهيد و زباله هايي که توليد مي شود را در قسمت پايين آن بريزيد. استفاده از جزيره آشپزخانه راه ديگري که از هدر رفتن غذا، شلوغي و به هم ريختگي سطح جزيره آشپزخانه جلوگيري مي کند، پنهان کردن دور ريزهاي غذايي زير سطح و يا کابينتي است که روي آن کار مي کنيد. در اين تصوير حفره اي روي جزيره آشپزخانه تعبيه شده تا مواد دور ريختني درون آن انداخته شود. شما مي توانيد دور ريز و زباله ها را به راحتي به داخل سطل زباله توکار هدايت کرده و در آن را هم ببنديد. مترجم: مژده جدّا منبع: کابينت بانک ايده های کاربردی برای استفاده از سطل زباله آشپزخانه
  5. خوشنویسی

    خوشنویسی ایرانی بخشی از خوشنویسی اسلامی است که در ایران و سرزمین‌های وابسته یا تحت نفوذ او همچون کشورهای آسیای میانه، افغانستان و شبه قاره هند به تدریج حول محور فرهنگ ایرانی شکل گرفت. در حالی که عمدهٔ تبدیل نگارش معمولی کلمات به خوشنویسی هنرمندانه در جهان اسلام، به‌عهده ایرانیان بوده‌است، رفته رفته ایرانیان سبک و شیوه‌هایی مختص به خود را در خوشنویسی ابداع کردند. هرچند این شیوه‌ها و قلم‌های ابداعی در سایر کشورهای اسلامی هم طرفدارانی دارد اما بیشتر مربوط به ایران و کشورهای تحت نفوذ آن همچون کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و هند می‌باشد. در ایران پس از فتح اسلام، خطّاطی به شیوهٔ نسخ وجود داشت. در پرتو حمایت ابوبکر بن سعد زنگی در فارس، ده‌ها نسخه قرآن خطی به وجود آمد. در زمان حکومت ایلخانیان، به دلیل نفوذ هنر چین و سلطه مغول‌ها، اوراق مُذهّب کتاب‌ها، نخستین بار با نقش‌های تزیینی زینت یافت. در زمان حکومت تیموریان در ایران، خط و خوشنویسی اهمیتی ویژه یافت. میرعلی تبریزی خط نستعلیق را که از ترکیب خط نسخ و تعلیق به‌تدریج ایجاد شده بود را قوام بخشید. از شاهزاده بایسنقر میرزا به‌عنوان مشهورترین خطاط قرآن در این دوره یاد می‌شود. آنچه که به‌عنوان شیوه‌ها یا قلم‌های خوشنویسی ایرانی شناخته می‌شود بیشتر برای نوشتن متون غیر مذهبی نظیر دیوان اشعار، قطعات ظریف هنری و یا برای مراسلات و مکاتبات اداری ابداع شده و به‌کار رفته‌است. این در حالی است که خط نزد اعراب و ترکان عثمانی بیشتر جنبه دینی و قدسی داشته‌است. هرچند آنان نیز برای امور منشی‌گری و غیرمذهبی قلم‌هایی را بیشتر به‌کار می‌برند، اما اوج هنرنمایی آنان - بر خلاف خوشنویسان ایرانی- در خط ثلث و نسخ و کتابت قرآن و احادیث قابل رویت است. در ایران نیز برای امور مذهبی مانند کتابت قرآن یا احادیث و روایات و همچنین کتیبه‌نویسی مساجد و مدارس مذهبی بیشتر از خطوط ثلث و نسخ بهره می‌گرفتند که نزد اعراب رواج بیشتری دارد. هرچند ایرانیان در این قلم‌ها نیز شیوه‌هایی مجزا و مختص به خود آفریده‌اند. سبک های خوشنویسی خط نستعلیق خط نستعلیق یکی از شیوه‌های نگارش خط در خوشنویسی فارسی است. این خط در ایران شکل گرفت و بیشتر هم در ایران رواج دارد و خوشنویسان ایرانی بیشتر با این خط به هنرنمایی می‌پردازند. خط نستعلیق معرف روح و فرهنگ ایرانی است. خط شکسته نستعلیق شکسته ‌نستعلیق از جدیدترین خطوط خوشنویسی اسلامی و زیباترین و سومین گونه از خوشنویسی ایرانی است که در اوایل سده یازدهم هجری قمری ابداع شد. این خط را می‌توان ایرانی‌ترین خط از میان خطوط مختلف خوشنویسی اسلامی دانست. خط ثلث خط ثلث یکی از شیوه‌های بسیار مهم در خوشنویسی اسلامی و یکی از خطوط ششگانه است و ابداع آن را به ابوعلی بن مقله بیضاوی شیرازی (معروف به ابن مقله) که در قرن سوم هجری می‌زیست نسبت می‌دهند. خط کوفی خط کوفی نام خطی از خطوط اسلامی است که منسوب به شهر کوفه بوده و گفته می‌شود که در آنجا شکل گرفته و توسعه یافته است. نخستین نسخه‌های قرآن با این خط نوشته می‌شد. خط سیاه مشق آن چه امروزه به عنوان سیاه مشق می شناسیم، هنرمندانه ترین بخش خوشنویسی ایرانی است؛ جایی که ترکیب بندی و درک عالی از فضا و کادر رخ می نماید. با پیدایش نستعلیق، خط ویژه ی ایرانیان، سیاه مشق معنا یافت. هر آن چه وجه مثبت در تمدن کهن ایرانی نامیده می شود، در نستعلیق خودنمایی می کند؛ ظرافتِ همراه با صلابت، نجابتِ همراه با زیبایی، شاعرانگیِ همراه با آرامش و رندیِ همراه با سلامت. نستعلیق عصاره و دُرد ذوق و زیبایی شناسی ایرانی ست و سیاه مشق نمایش هنرمندانه ی این پدیده ی شگفت ایرانی. خط نسخ خط نسخ، خطی ابداع شده در در اوایل قرن سوم هجری قمری توسط ابن مقله شیرازی که در ابتدا خطی هم پایهٔ خط کوفی بود. نسخ یعنی نسخه برداری یا رونوشت کردن و کپی کردن خط نسخ در واقع اولین خطی بود که برای تکمیل کردن نواقص و اشکالات خط کوفی و اضافه کردن اعراب و حرکات و آواها اختراع شد. این خط از دو خط قبطی و سریانی اخذ شده بود. خط معلی از ویژگی‌های این خط قامت بلند و سماع و ستیز حروف در کلمات است. در این خط حرکت قلم از شش دانگ به سمت ضعف دفعتاً حرکت می‌کند. خصوصیت دیگر این خط در هم تنیدگی حروف و کلمات است که حروف هنگام نوشتن، می‌توانند به راحتی از بین یکدیگر تردد کنند. خط ریحان خط ریحان نام سبکی از خوشنویسی به خط عربی-فارسی است. خط ریحان مشتق از خط محقق و خطی است ظریف و کوچک اندام و تمام ویژگیهای خط محقق را دارد ولی ظریف‌تر است و به همین جهت آن را به گل و برگ و ریحان تشبیه کرده‌اند. این خط برای سهولت در نگارش ابداع شده‌است و خواسته‌اند سبک و روش محقق را در خلاصه‌نویسی بکار برده باشند. خط طغرا طُغرا (یا طُغْری) نوعی از خوشنویسی پیچیده‌است که به وسیله آن لقب‌ها و نام سلطان یا امیری را برسر فرمان او می‌نوشتند این خط خاص به عنوان امضاء برای سلطان‌ها در خاور میانه و به‌ویژه برای سلاطین عثمانی بکار می‌رفته‌. خط ابدایی فرم و زیبایی در خط ابداعی حرف اول را می زند خط نقاشی نقاشیخط شیوه‌ای است در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی که به تدریج در دهه سی و چهل خورشیدی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت. آنان به ترکیبی از خطاطی و نقاشی دست زدند از این رو به این شیوه گاهی خطاشی و خط نقاشی هم می‌گویند.
  6. غار کبوتر (هامپوییل)

    این غار یا قدمت 150 تا 200 میلیون سال و با داشتن مناظر طبیعی یکی از شگفتی های آفرینش است و دومین غار خاکستری از نظر وسعت و قدمت در جهان به شمار می رود. عرض دهانه غار کبوتر 8 متر است و ارتفاع آن به 25 تا 40 متر است. ویژگیهای غار کبوتر در ابتدای ورودی غار میدان بزرگی وجود دارد که سقف آن لانهٔ کبوتران است. طول و عرض این میدان تقریباً 40 در 60 متر است. در قسمت شمال شرقی انتهای میدان اول، راهرویی بسیار تنگ وجود دارد که راه ورود به میدان دوم است. در این میدان چهار حلقه چاه به عمق تقریبی ۱۰ تا ۱۲ متر وجود دارد که همهٔ آن‌ها به یک میدان بزرگ در اعماق زمین منتهی می‌شوند. در میدان دوم، چهار راهی وجود دارد که دو راه به میدان اول، یکی به سمت داخل غار و راه بعدی که راهروی تنگی است به محوطه دیگری در جنوب شرقی غار باز می‌شود. همه ساله تغييرات زيادي در داخل غار اتفاق مي افتد. تغيیرات عمده ميدان اول و دوم از نظر زمين شناسي پيدايش خاكستر است كه گاهي تا قوزك پا و حتي تا زانو مي رسد. در اطراف چاه‌ها و دیواره‌ها و سقف میدان دوم رسوبات آهکی و استالاکتیت، مناظر جالب توجه و زیبایی به وجود آورده است. هوای غار بسیار مرطوب است و در انتهای آن به خصوص در کنار چاه سوم و چهارم هوای کافی وجود ندارد و برای رسیدن به کنار چاه‌های مزبور، بدون تجهیزات کافی مانند طناب، نورافکن، وسایل ایمنی، کپسول هوا و راهنما غیرممکن است. دسترسی محلی غار کبوتر غار کبوتر (هامپوییل) در 12 کیلومتری جنوب شرقی شهر مراغه و در نزدیکی روستای تازه کند سفلی در استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است.
  7. تالاب شادگان

    سه تالاب شادگان، خورموسی و خور الامیه، (در همایش تالاب‌های جهان که در رامسر برگزار شد) با عنوان تالاب شادگان شناخته می شود. سه شهر بزرگ شادگان، آبادان و ماهشهر در حاشیه این تالاب قرار گرفته و تعدادی روستا نیز در مجاورت آن قرار دارند و دو روستا نیز در داخل این تالاب قرار گرفته اند. این تالاب بیش از ۴۰۰ هزار هکتار پهنا دارد که ۲۹۶ هزار هکتار آن جزو مناطق حفاظت شده می باشد. تالاب شادگان باقیمانده از تالاب بسیار بزرگی است که زمانی تا هورالعظیم در مرز عراق ادامه داشته است و احتمال می رود بخش دور افتاده و جدا شده ای از مجموعه تالاب های گسترده و به هم پیوسته بین النهرین باشد. دامداری (گاومیش)، ماهیگیری، شکار پرنده، نی بری و برداشت علوفه منافعی هستند که از این تالاب نصیب مردم می شود. تامین کننده های آب تالاب شادگان رودخانه جراحی بزرگترین تامین کننده آب تالاب است و بعد از آن نهر بحره که از رودخانه کارون منشعب می شود، تالاب شادگان را تغذیه می کنند. طغیان کارون و مد های خلیج فارس و بارش های منطقه هم در تامین آب شادگان نقش دارند. تهدیدات تالاب شادگان از مهمترین تهدیدات این تالاب می توان به جریانات ورودی زهکش ها، آلودگی آب، کاهش جریانهای سیلابی، تغییرات اقلیمی، خشکسالی طولانی مدت، معرفی گونه های غیربومی، نشت مواد نفتی از لوله­ ها و اختلال و ایجاد مزاحمت برای حیات وحش اشاره نمود. پوشش گیاهی تالاب شادگان تالاب شادگان همزمان با فصل پرآبي از لحاظ تنوع پوشش گياهي و تراكم آن بسيار غني و به لحاظ وجود سه اكوسيستم آب شيرين، آب شور و آب لب شور پوشش متفاوت از هم دارد به طور كلي پوشش گياهي شاخص تالاب عبارتند از : (جگن)، لويي و ني. به طور كلي حدود 110 گونه گياهي در تالاب شناسايي شده كه از اين تعداد گونه هاي دارويي تالاب شامل 21 گونه مي باشند و مهمترين آنها عبارتند از : بومادران هميشه بهار ايراني، سازو و بارهنگ. گونه های زیستی تالاب شادگان به طور كلي 154 گونه پرنده در تالاب شناسايي شده كه شاخص آنها عبارتند از : اردك مرمري، اكراس آفريقايي، پليكان خاكستري و فلامينگو. پستانداران تالاب شامل 40 گونه مي باشند كه مهمترين آنها دولفين بيني بطري است. مهمترين پستانداران تالاب عبارتند از : گراز، گربه جنگلي، شنگ، گرگ و دلفين. دسترسی تالاب شادگان تالاب شادگان در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است. منبع: تفرج نامه
  8. پوستر دیواری سه بعدی

    پوسترهای دیواری سه بعدی ارانه شده توسط شرکت باما دکور با کیفیتی منحصر به فرد می باشد در ضمن ما آماده چاپ هر نوع عکس با کیفیت شما به عنوان پوستر دیواری سه بعدی درابعاد و اندازه های در خواستی شما بوده و همچنین می توانید با بررسی و مقایسه قیمت به انتخاب مورد نظر خود برسید و ما شما را در این زمینه یاری می نماییم پوستر دیواری سه بعدی چیست؟ متریالی است که از مجموعه بخش هایی که در نهایت یک طرح کامل را نمایان می کنند و در ابعاد مشخص برای پوشش دیوار مورد استفاده قرار می گیرند، جنس این پوستر ها نانوون و یا کاغذ گلاسه بوده که کیفیت چاپ این پوستر دیواری بسیار بالا و صد در صد قابل شستشو می باشند. روش نصب پوستر دیواری همانند کاغذ دیواری با چسب مخصوص قابل نصب بر روی هر سطح صافی می باشند . مناسب برای فضاهای اداری ، تجاری و مسکونی و نیز طراحی شده با طرح های منظره طبیعت، شهر ها، تصاویر زیبا و ... است، امروزه طرح های سه بعدی بسیار طرفدار پیدا کرده اند که این نوع پوستر بسیار زیبا و مناسب برای فضا هایی بزرگ هستند نرخ و قیمت انواع پستر دیواری سه بعدی (3D) با توجه به اینکه اینگونه پستر ها دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و از کشور های مختلف وارد ایران می شوند به همین دلیل دارای قیمت و نرخ های مختلفی بوده که براساس قابلیت های هر پستر فرق می کند.
  9. تعریف گردشگری یا توریسم

    سازمان جهانی گردشگری با توجه به تمامی تعاریف گردشگری که تا قبل از سال ۱۹۹۴ ارائه شده بودند در سال ۱۹۹۵ یک تعریف نهایی منتشر کرد: «مجموعه فعالیتهای فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است. البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی‌شود» هدف اصلی تفرج نامه معرفی جاذبه های گردشگری و مقاصد توریستی ایران و در آینده ای نزدیک جهان است. همچنین این سایت مکانی برای اشتراک گذاری سفرنامه های کاربران محترم و تبادل نظر بین مسافران و استفاده از تجربیات یکدیگر برای داشتن سفری بهتر و شناخت مکان های گردشگری می باشد.
  10. لباس زنانه

    لباس زنانه در دنیای امروز کمتر کسی است که از اهمیت لباس در زندگی روزمره بیخبر باشد. نحوه لباس پوشیدن شما در حال حاظر دیگر از پوشاندن بدن فراتر رفته و به جنبه هایی از علوم مختلف مانند روانشناسی ، کسب و کار ، مد و ... تبدیل شده است. دیگر آن زمان گذشته که شما به هر لباسی که دوست دارید بتوانید به محل کار یا جلسات کاری بروید و همچنین با توجه به پیدایش سبک های خاص لباس ، هر لباس برای یک محل ساخته و مناسب است. البته در این مقاله سعی شده که اهمیت لباس برای بانوان محترم بیشتر توضیح داده شود. در کشور عزیز ما ایران با توجه به جاری بودن قوانین اسلامی ، پوشیدن لباس بیشتر از کشور های غربی دارای بحث روانشناختی و مسائل اجتماعی شده است یعنی شما ممکن است در کشورهای غربی بتوانید در بعضی مراسم لباسهای حتی نامتعارف بپوشید ولی در ایران این مسئله هنوز به این شکل وجود ندارد و آن هم فقط برای قوانین کشور نیست زیرا بیشتر لباس پوشیدن خانم ها در ایران تابع وضعیت و منطقه زندگی افراد است و بخصوص از فرهنگ مردم ایران و ناحیه محل زندگی نشات می گیرد. در حال حاظر بسیاری از شرکت ها برای کارمندان خانم خود دست به طراحی لباس زنانه خاص یا همان لباس فرم زده اند که باتوجه به تحقیقات آماری و میدانی این عمل در رشد شخصیتی و اعتماد به نفس بودن خانم ها نقش بسزایی داشته و همینطور حتی باعث ترغیب مجدد ارباب رجوع به بازگشت به آن شرکت و درنتیجه بالا بردن سود آن شرکت شده است. خود شما تصور نمایید که برای خرید به دو آژانس هواپیمایی رفته که یکی از آنها تمامی کارمندان دارای لباس فرم بوده و دیگری اینچنین نباشد یعنی هرکسی برای خود یک لباس پوشیده باشد. واقعا شما از نظر نظم و امنیت خاطری که به شما با دیدن این دو محل قرار می دهد کدام را برای خرید بلیط انتخاب می کنید؟ شاید جواب بیش از 90% مردم آن آژانس باشد که همگی لباس فرم برتن دارند، این یکی از جنبه های روانی لباس برروی افراد مختلف است. در این زمینه شاید بتوان صدها مورد مثال و چندین صفحه مقاله نوشت. فقط این چند سطر خط نوشته شده جهت تلنگری بود برای ذهن شما خواننده محترم و بخصوص بانوان گرامی که در انتخاب پوشش و لباس زنانه فقط به ظاهر آن توجه نداشته و بلکه مسائل روانی حاصل از آن را هم ببینید. با سپاس فراوان منبع: لباس زنانه آویستا
  11. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

    طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در دنیای امروز وجود و داشتن سایت برای هیچ کسی پوشیده نیست. ولی در عین آنکه لازم است هر فردی در زمان حال یک سایت داشته باشد با توجه به همین موضوع ممکن است که وجود سایت برای یک فرد اصلا مفید نبوده و حتی باعث اتلاف هزینه هم بشود. برای درک مبحث بالا لطفا ادامه مقاله را مطالعه نمایید. داشتن یک سایت برای هر فرد می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد مانند اینکه شما را از حمل مدارک بی نیاز کند زیرا شما می توانید تمامی مدارک خود را در سایت خود قرار داده و به هر شخصی فقط آدرس سایت خود را بگویید تا آن فرد در کمترین زمان و بدور از هرگونه کاغذ بازی به کلیه مدارک شما دسترسی داشته باشد. دیگر مزایای داشتن سایت اختصاصی معرفی خود یا کار خود است که میتوانید از سایت به عنوان یک رزومه استفاده و تمامی تخصص های خود و یا کسب و کار خود را با عکس و فیلم و .... به مردم نشان دهید. باز هم از مزایای سایت فروش و کسب درآمد برای شما می باشد که این امر البته و بخصوص برای افرادی که در زمینه فروش محصولی کار و تخصص دارند بسیار لازم است. با توجه به مطالب بالا پس وجود یک سایت لازم و ضروری است ولی در ابتدای مفاله گفته شد که ممکن است هزینه بردار هم باشد پس این دوتا یعنی چه؟ حال به بخش اتلاف سرمایه و هزینه می پردازیم. شما برای داشتن یک سایت احتیاج به آن دارید که بتوانید مطالب درون سایت را به سادگی ویرایش نمایید و این موضوع برای کسانی که در کار فروش هستند یک مورد الزامی است. متاسفانه در حال حاظر شرکت ها و مجموعه های طراحی سایت ، جهت طراحی یک سایت و بخصوص طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هزینه های زیادی را از شما می گیرند که البته این مورد فقط در ابتدای راه است و این هزینه ها فقط برای طراحی و ساخت سایت از شما گرفته می شود. حال فرض می کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی طراحی کرده اید، برای وارد کردن محصولات خود به این فروشگاه اینترنتی لازم است که از یک سری موارد در زمینه برنامه نویسی اطلاع داشته باشید که اگر شما وقت آموزش این موارد را نداشته باشید مجبور می شوید تا یک نفر را که به این موارد مسلط است به استخدام خود در بیاورید. هرچند این مورد خوب است و باعث اشتغال زایی می شود ولی در عین حال باعت از دست رفتن هزینه و سرمایه شما هم می گردد و به شما یک هزینه بیشتری وارد می کند. اگر هم نخواهید که نفر استخدام کنید مجبور هستید تا برای وارد کردن اطلاعات خود به همان شرکت طراح سایت رجوع کنید که این مورد بیشتر از استخدام نفر برای شما هزینه بردار است. تازه بعد از تمامی این مراحل برای انجام سئو سایت هم همین مشکلات به سراغ شما می آید و این پرداخت های شما تمامی ناپذیر است آن هم در ابتدای انجام کار. پس متوجه شدید که داشتن سایت ممکن است که برای شما هزینه بردار باشد. پس حال راه حل چیست و شما که می خواهید اقدام به فروش محصولات خود در شبکه مجازی بکنید باید چه کاری انجام دهید؟ در اینجا فروشگاه های آماده به میدان می آیند. یعنی شما با هزینه های خیلی اندک و در بعضی مواقع حتی رایگان می توانید برای خود یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید با مزیت هایی که در ذیل گفته می شود. هزینه بسیار اندک. عدم احتیاج به تخصص خاص. عدم نیاز به انش برنامه نویسی. فقط کافی است که شما سواد خواندن و نوشتن داشته باشید و بلد باشید که با موس کامپیوتر کار نمایید. در سریعترین زمان ممکن یعنی نهایت 24 ساعت می توانید تمامی محصولات خود را در سایت قرار داده و سایت را آماده بهره برداری بکنید. هرزمان که نیاز داشتید خودتان می توانید سایت خود را ویرایش کنید. و .... خب حالا از کجا می شود این فروشگاه را بدست آورد؟ در حال حاظر چند شرکت معتبر که تعداد آنها از انگشتان یک دست بیشتر نیست اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی آماده کرده اند که شما فقط کافیست عبارت طراحی فروشگاه اینترنتی را در گوگل یا موتورهای جستجو دیگر سرچ نمایید تا با این شرکت ها آشنا شوید. منتظر دیگر مقالات ما در زمینه طراحی و ساخت فروشگاه های اینترنتی باشید. پایان منبع: پرتال کاج
  12. تست غير مخرب

    تست غير مخرب NDT تست های غير مخرب (Non Destructive Tests) آزمايش‎هايي هستند که براي انجام آنها نيازي به تخريب قطعه و نمونه برداري نيست و در صورت لزوم مي‎توان تست های غير مخرب را بدون اينکه به قطعه آسيبي برسد، روي تمامي قسمت هاي آن انجام داد. از اين رو است که اين آزمون‎ ها را آزمايش غير مخرب ناميده‎اند. با استفاده از تست هاي غير مخرب مي‎توان عيوب موجود در قطعات از جمله تخلخل و حفره‎هاي داخلي، ترک و ناپيوستگي‎هاي سطحي و داخلي، ناخالصي‎ها و انواع عيوبي که در حين توليد و يا در حين کار تحت شرايط ويژه محيط کار ايجاد و شکل مي‎گيرند را شناسايي نمود. عملکرد و طول عمر هر قطعه در حين کار به نوع، اندازه، موقعيت عيب موجود در آن و عيوبي که در شرايط کاري در آن ايجاد مي‎شود بستگي دارد. در مواردي تعيين حد قابل قبول يا حد مجاز عيوب ضرورت مي‎يابد. اندازه حد مجاز عيوب به حساسيت موقعيت کاري قطعه بستگي داشته و از اهميت بيشتري برخوردار است. در مواردي اهميت آزمايش‎هاي غير مخرب براي اندازه‎گيري ترک و مقايسه آن با اندازه مجاز و برآورد طول عمر در ارتباط با آهنگ رشد و گسترش ترک، بويژه براي قطعاتي که در معرض بارهاي متناوب و يا در شرايط خوردگي قرار مي‎گيرند، مشخص مي‎شود. اگر اندازه ترک بسيار کوچکتر از حد مجاز باشد، در شرايطي اين ترک تحت تاثير بار اعمال شده مي‎تواند گسترش نيابد و در نتيجه قطعه قادر به ادامه سرويس دهي خواهد بود. از اين جهت براي کسب اطمينان از نرسيدن اندازه ترک به انداره بحراني و وقوع شکست ناگهاني در آنها اين گونه قطعات بايد در حين کار و سرويس دهي بطور متناوب مورد بازرسي قرار گيرند. آزمايش هاي غير مخرب،تست هاي غير مخرب، NDT تست های غير مخرب NDT آزمايش‎هاي غير مخرب فقط براي شناسايي عيوب به کار نمي‎روند، بلکه تعدادي از آنها براي تعيين نوع ساختار شبکه کريستالي، اندازه‎گيري ابعاد و ضخامت پوشش‎ها نيز به کار مي‎روند. ويژگي‎ها و مزاياي آزمونهاي غير مخرب انواع آزمون‎هاي غير مخرب و بازرسی جوش - بازرسي چشمي - آزمون نشت - آزمون مايع نافذ - آزمون ذرات مغناطيسي - آزمون جريان الکتريکي - آزمون جريان گردابي - آزمون ماوراءصوت يا اولتراسونيک - آزمون راديوگرافي - آزمون نشر صوت - آزمون حرارتي منابع و پيوندها ويرايش گردآوري شده توسط دپارتمان پژوهشي شرکت پاکمن حسين تويسرکاني، بررسي‎هاي غير مخرب، جهاد دانشگاهي واحد صنعتي اصفهان، مرکز انتشارات، چاپ سوم، 1391 ASM Handbook, Nondestructive Evaluation and Quality Control, vol17, ASM international, 2000 X.E. Gros, NDT Data Fusion, A member of the Hodder Headline Group, 1997 صفحه مهندسي مواد و متالورژي مجله علمي ويکي پي جي
  13. هنر ایرانی هنر ایرانی

    هنر ایرانی هنری استثنایی، خاص و غنی‌ترین میراث هنری در کل جهان بوده و دارای تاریخچه ای به قدمت تاریخ می باشد. بسته به نواحی مختلف سرزمین ایران هنرهای خاصی در هر محدوده که گاها منحصر بفرد نیز می باشند شکل گرفته است از این رو در این مقاله سعی شده تا به چند نمونه از این هنر ها پرداخته و آنها مورد ارزیابی قرار گیرند. نقاشی : ایران به دنیا یک هنر مخصوص را عرضه کرده است که در نوع خودش بی مانند است. (Basil Gray ) تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی برمی گردد. در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی شده از حیوانات و تصاویر کشف شده است. نقاشیها بوسیله (W.Semner) بر روی دیواره های ساختمانها در ملایر و فارس که به 5000 سال پیش تعلق دارند کشف شده است. نقاشی های کشف شده در مناطق تپه سیالک و لرستان بر روی ظروف سفالی، ثابت می کند که هنرمندان این مناطق با هنر نقاشی آشنایی داشته اند. همچنین نقاشیهایی از دوران اشکانیان، نقاشی های معدودی بر روی دیوار، که بیشتر آنها از قسمتهای شمالی رودخانه فرات بدست آمده، کشف شده است. یکی از این نقاشیها منظره یک شکار را نشان میدهد. وضعیت سوارها و حیوانات و سبک بکار رفته در این نقاشی ما را بیاد منیاتورهای ایرانی می اندازد. در نقاشیهای دوران هخامنشی، نقاشی از روی چهره بر سایر نقاشی های دیگر تقدم داشت. تناسب و زیبایی رنگها از این دوران، بسیار جالب توجه است. نقاشی ها بدون سایه و با همدیگر هماهنگی دارند. از لحاظ تاریخی، مهمترین تکامل در هنر ایرانی، تقبل طرحهای چینی بوده است که با رنگ آمیزی که ادراک ویژه هنرمندان ایرانی است مخلوط شده بود. زیبایی و مهارت خارق العاده نقاشان ایرانی واقعاً خارج از توصیف است. در قرن اول اسلامی، هنرمندان ایرانی زینت دادن به کتابها را شروع کردند. کتابها با سرآغاز و حاشیه های زیبا رنگ آمیزی و تزئین شده بود. این طرحها و روشها از یک نسل به نسل دیگر با همان روش و اصلوب منتقل می شد، که معروف است به "هنر روشن سازی". هنر روشن سازی و زیبا کردن کتابها در زمان سلجوقیان و مغول و تیموریان پیشرفت زیادی کرد. شهرت نقاشی های دوران اسلامی شهرت خود را از مدرسه بغداد داشت. مینیاتورهای مدرسه بغداد، کلاً سبک و روشهای نقاشی های معمولی پیش از دوره اسلامی را گم کرده است. این نقاشی های اولیه و بدعت کارانه فشار هنری لازم را ندارند. مینیاتورهای مدرسه بغداد اصلاً متناسب نیستند. تصاویر نژاد سامی را نشان میدهد؛ و رنگ روشن استفاده شده در آن نقاشی را. هنرمندان مدرسه بغداد پس از سالها رکود مشتاق بودند که آیین تازه ای را بوجود آورده و ابتکار کنند. نگاه های مخصوص این مدرسه، در طرح حیوانات و با تصاویر شرح دادن داستانها است. اگر چه مدرسه بغداد، هنر پیش از دوره اسلامی را تا حدی در نظر گرفته بود، که بسیار سطحی و بدوی بود، در همان دوره هنر مینیاتور ایرانی در تمام قلمرو اسلامی از آسیای دور تا آفریقا و اروپا پخش شده بود. متخصاص هنر نقاشی بر این باورند، که نقاشی در ایران در دوران تیموری به اوج خود رسیده بود. در طول این دوره استادان برجسته ای، همچون کمال الدین بهزاد، یک متد جدید را به نقاشی ایران عرضه کرد. در این دوره (تیموریان) که از سال 1370 تا 1405 میلادی به طول انجامید؛ هنر نقاشی و کوچک سازی به بالاترین درجه کمال رسیده و بسیاری از نقاشان مشهور عمرشان را بر سر اینکار گذاشته اند. دو کتاب با ارزش از زمان بایسغر باقی مانده است؛ یکی کتاب "کلیله و دمنه" و دیگری کتاب "شاهنامه". هنر کوچک ایرانی در کتاب شاهنامه که در سال 1444 میلادی در شیراز رنگ آمیزی شده است، بخوبی مشخص است. یکی از این طرح ها نشان دادن یک منظره زیبا از یک دادگاه ایرانی است که به سبک چینی رنگ آمیزی شده است. کاشی های سفید و آبی ایرانی همراه با فرشهای زیبای ایرانی بصورت هندسی نقش شده است. در یکی از کتابهای دستنویس "خمسه نظامی گنجوی"، سیزده مینیاتور زیبا بوسیله "میرک" کشیده شده است. منبع: رشد اخبار فرهنگی هنری خبرگزاری ها عکاسی : پیدایش عکاسی و رواج روش‌های گوناگون این فن در ایران، با اختلاف حدود سه سال از اعلام موجودیت عکاسی در فرانسه روی داده‌است. صنعت عکاسی برروی کاغذ حساس در سال ۱۸۳۹ میلادی بوجود آمد و در سال ۱۸۴۱ میلادی پلاکهای شیشه برای عکاسی اختراع گردید و از قرائن موجود این اختراعات و همه انواع وسائل عکسبرداری دو تا سه سال پس از اینکه به بازار می‌آمد بطور هدیه بدست پادشاه ایران می‌رسید. نخستین دستگاه‌های عکاسی به روش داگرئوتیپ، به در خواست محمد شاه قاجار از کشورهای روسیه و انگلیس به دربار ایران وارد شد. دستگاه‌های عکسبرداری روسیه که هدیه امپراتور بود، زودتر رسید و نیکلای پاولوف دیپلمات جوان روس که به این منظور تعلیم عکاسی دیده بود، این دستگاه‌ها را به تهران آورد ودر اواسط دسامبر ۱۸۴۲ م مطابق پایان آذر ۱۲۲۱ه‍. ش نخستین عکسبرداری در ایران را انجام داد. ملک قاسم میرزا شاهزاده ایرانی و ژول ریشار فرانسوی نیز از جمله پیشروانی هستند که در ایران، به شیوه داگرئوتیپ، عکسبرداری کرده‌اند. با اطلاعاتی که از کتاب مقالات گوناگون تالیف دکتر خلیل خان اعلم الدوله ثقفی از یادداشتهای ریشار خان، اولین عکاسی که اعتماد السلطنه از او نام برده حاصل می‌شود این است که اولین عکسبرداری برروی صفحه نقره در سال ۱۲۶۰ هجری قمری در تبریز، زمانی که ناصرالدین میرزا ولیعهد بود انجام شده‌است. این دو دستگاه دوربین داگروتیپ یکی اهدایی از طرف ملکه انگلیس و دیگری هدیه امپراتور روسیه بودند. به جز یک عکس، هیچکدام از عکس های داگرئوتیپ ایرانی، باقی نمانده اند. در سال‌های آغازین پیدایش عکاسی در ایران برخی از اروپاییانی که در مشاغل گوناگون در استخدام دولت ایران بودند نیز به تجربیاتی اندک در این زمینه دست زدند. این افراد اغلب معلمان رشته‌های مختلف دارالفنون بودند که مدرسه‌ای فنی برای تربیت افسران، مهندسان نظامی و غیر نظامی، پزشکان و مترجمان زبانهای خارجی به شمار می‌آمدو به دست امیرکبیر پایه ریزی و در سال ۱۸۵۰ م تأسیس شده بود. عکاسان ایرانی نیز هم‌زمان با سال‌های اولیه پیدایش عکاسی در ایران دست به کار شدند و به تصویر جنبه‌های گوناگون زندگی مردم در دوران قاجار پرداختند. برای نمونه می‌توان به نامهای ریز اشاره کرد: شاهزاده ملک قاسم میرزا که شاید نخستین عکاس ایرانی باشد، آقا رضا عکاس‌باشی، اولین عکاس حرفه‌ای و پرکار دربار ناصرالدین شاه که بسیاری از سفرها مراسم و جنبه‌های گوناگون دوران حکومت طولانی ناصرالدین شاه را ثبت کرده‌است. باید خاطر نشان ساخت که نمونه عکس‌های دوره محمدشاه (که البته هیچکدام باقی نمانده اند) را نباید با صنعت عکاسی مرسوم امروز یکی دانست، زیرا صنعت عکاسی (فتوگرافی) در سال ۱۲۶۵ هجری قمری ۱۸۴۹ میلادی اختراع شده‌است یعنی یک سال بعد از فوت آن پادشاه، و آنچه در عهد محمدشاه وجود داشت و ریشار خان عمل می‌کرد دستگاه داگرئوتیپ بود که در سال ۱۸۳۹ میلادی به وجود آمده بود. سرآغاز عکاسی در ایران، رویدادها و حرکت‌هایی را دربر دارد که گاه در نوع خود در جهان بی‌نظیر و برخی اوقات پیشرو حرکت‌های عکاسی در جهان است و از این لحاظ بسیار جای تامل و بررسی دارد. از اوایل سلطنت مظفرالدین‌شاه در ۱۳۱۴ قمری عبداله میرزا در بالاخانه‌های دارالفنون عکاسخانه‌ای دایر نمود و فن عکاسی را متداول کرد. بسیاری از عکاس‌های بعدی از شاگردان وی بوده‌اند. این عکاسخانه تا اوایل مشروطیت دایر بود و عکاس دیگری کارهای عکاسی درباری را انجام می‌داد، بنام میرزا ابراهیم‌خان عکاس‌باشی که از خدمتگزاران دربار مظفرالدین‌شاه بوده‌است. معروف است که مظفرالدین‌شاه سخت شیفتهٔ عکاسی بود و خود عکاس آماتور بوده‌است. از شاگردان عبداله میرزا دو نفر دیگر بنام «ماشااله خان» و «خادم» در اوایل سال ۱۳۰۰ شمسی، عکاسخانه‌های دیگری برپا کردند که هر دو در خیابان ناصریه بود، که عکس‌های ارزان‌تری می‌انداختند. با آغاز جنبش مشروطیت مردم تمایل داشتند چهرهٔ رهبران خود را مشاهده نمایند و رواج این‌گونه عکس‌ها مصداق این تمایل است. به‌تدریج ثبت چهره‌های معروف گسترش یافت؛ و با ایجاد تحولات مختلف، عکس از انحصار دربار خارج شد و موضوعات اجتماعی و واقعی موضوع عکاسی قرار گرفت. با تحولات جنبش مشروطیت زمینه برای عکاسی مطبوعاتی فراهم شد. در حال حاضر، بیشتر عکس‌های موجود از دوران جنبش مشروطه، توسط استپان استپانیان، عکاس ارمنی انداخته شده‌اند. استپانیان به عنوان «نخستین عکاس خبری ایران» شناخته می‌شود. دوران پهلوی ، دوران ورود همه جانبه فنون و تجهیزات غربی به ایران و روی‌آوری هنرمندان به شیوه‌های مدرن غربی بود. در این دوران با پیشرفت تجهیزات عکاسی و گسترش فعالیت مطبوعات، عکس به عنصری مهم و تأثیرگذار بدل گشت. عکاسی مطبوعاتی که کمابیش رونقی داشت با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ه‍. ش دوباره دچار رکود و رخوت شد و عکاسی در حاشیه قرار گرفت. عکس‌های دههٔ ۳۰ و ۴۰ شمسی بیشتر جنبهٔ تبلیغاتی و رسمی داشتند. در اواخر دههٔ ۴۰ به‌دلیل ظهور و گسترش گرایشات هنری و پیچیده شدن مبارزات سیاسی، به‌تدریج فضای جدیدی بوجود آمد که عکاسی را نیز متأثر ساخت. منبع : ویکی اخبار ورزشی خبرگزاری ها مجسمه سازی : ایرانیان که در تمام رشته‌های هنری تزئ سنگتراشی، منبت‌کاری و غیره مهارت فوق‌العاده بخرج داده‌اند در فن مجسمه‌سازی علاقه زیاد از خود نشان نداده‌اند و این عدم علاقه به ایجاد مجسمه، در برخی ادوار تاریخی پیش از اسلام و در دوران اسلامی همچنان ادامه داشته‌است. تاج سلاطین ساسانی شکل‌های عجیب و غریب به خود می‌گرفت طرفین آن بصورت بال پرندگان یا شاخ حیوانات درمی‌آمد و در بالای پیشانی ماه و ستاره‌ای قرار داشت و گوی بزرگی در بالای آن جای می‌گرفت معروفترین مجسمهٔ عهد ساسانیان پیکر شاپور دوم واقع در غار معروف در درهٔ شاپور است. این مجسمه از اندازهٔ معمولی بزرگتر است؛ و در قرن‌های اخیر بر زمین افتاده بود. اخیراً آنرا روی پاهای بتونی قراردادند ولی اینطور به‌نظر می‌رسد که وقتی بر زمین افتاده بود زیبایی بیشتری داشت چون ساق پاهای آهنی و بتونی با قامت شاپور تناسب زیاد ندارد. مجسمه سازی همزمان با تکنولوژی پیشرفت کرده و در حال حاضر گروه هایی در ایران و جهان با پرینتر سه بعدی و طراحی کامپیوتری، مجسمه سازی را به روشی بسیار سریع تر انجام میدهند. پیشینه مجسمه سازی در ایران به پنج هزار سال پیش بر می‌گردد. آثار مفرغی بدست آمده از لرستان، آثاری سمبولیک، ملهم از طبیعت و کاربردی‌اند. حجاری‌های ایران باستان دارای جنبه‌های مذهبی و وقایع‌نگار است و در آن‌ها توجه خاصی به نقوش حیوانی شده. به طوری که پیکرتراشی متأثر از هنر آشوری در دوران هخامنشی به نوعی دیگر و به گونه‌ای ظریف با نگاهی ناتورالیستی با جنبه‌ی مذهبی و وقایع‌نگار در ارتباط است. در دوران اشکانی هنر ایران با امتزاج دو هنر هلنی و هخامنشی و نیز واقع‌نمایی در چهره‌پردازی ادامه یافت. در دوره ساسانی نیز خصوصیات هنر هخامنشی را حفظ می‌کند، اما به طبیعت نزدیک‌تر می‌شود. در سده اخیر، ارتباطات، مهم‌ترین نقش را در احیای هنر مجسمه سازی ایران ایفا کرده است. در دوران معاصر، آشنایی مجدد هنرمند ایرانی با هنر جهان و به خصوص هنر آکادمیک اروپا به مجسمه‌سازی ایرانیان جان دوباره بخشید. بعد از کمال الملک هنرمندی چون ابوالحسن صدیقی که دانش آموخته‌ی اروپا بود، آغازگر مجسمه‌سازی حرفه‌ای ایران شد و بعد از او استادانی چون علی اکبر صنعتی و علی قهاری راه وی را در پیش گرفتند. نوع بیان این دسته از هنرمندان به شیوه‌های نئوکلاسی سیسم، رئالیسم و نئورئالیسم محدود می‌شد. اما از سال‌های 1320 نهضت نوینی در نقاشی و مجسمه سازی ایران به وجود آمد که هنرمندانی چون پرویز تناولی و ژازه طباطبایی با بهره گیری از راهکارهای هنر مدرن و استفاده از عناصر سنتی جامعه ایرانی، سعی در احیای هویت ملی و ارتباط جهانی در مجسمه سازی ایران داشتند. این مجسمه سازان به همراه بهمن محصص از پرکارترین مجسمه سازان دوران معاصر بودند. مجسمه سازان مدرن ایران با بهره گیری از جنبش‌های هنر مدرن جهان و استفاده از عناصر درونی شده بومی (در آثار پرویز تناولی و ژازه طباطبایی) بیان حالات درونی (در آثار بهمن محصص) تجربه‌های گوناگونی را در پیش گرفتند. اکنون به نظر می‌رسد پس از پشت سر گذاشتن این دوران و به پشت‌گرمی استادان ارزشمندی که برخی از آنان هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند و به علاوه با توجه به گسترش ارتباطات و نیز ایجاد و افزایش ظرفیت آموزش دانشگاهی هنرهای تجسمی در داخل کشور، زمینه برای رشد و تجربه‌های جدیدتر فراهم شده است و ما شاهد حضور مجسمه سازان نسل جدیدتر در نمایشگاه‌های جهانی بوده‌ایم که از این بین اساتیدی چون ناهید سالیانی، لیلیت تریان، ویکتور دارش، سعید شهلاپور و بسیاری دیگر را می‌توان به عنوان هنرمندان تأثیرگذار در پرورش نسل اخیر مجسمه‌ساز به خصوص در بخش آموزش دانشگاهی برشمرد. اما کماکان این سوال مطرح است که آیا در کنار این پیشرفت‌ها، زمینه‌های لازم برای نقادی این هنر و در نتیجه تداوم این پویش از طرف خود جامعه هنری و فرهنگی کشور پدید آمده است؟ و کدام جنبه از ارزش‌های آفرینش، هنرمندان تجسمی و مجسمه ساز کشور را جذب خود می‌کند؟ منبع: ویکی و زیبا سازی اخبار علمی و دانشگاهی خبرگزاری ها صنایع دستی : صنايع دستى ايران جلوه اى از هنر، فرهنگ و تمدن كهن اين سرزمين شرقى است كه روح هر بيننده اى را در نقوش و ظرافت خود غرق مى سازد. تمدن غنى چندين هزار ساله ايران در برابر تمدن هاى نه چندان دور اروپايى و آمريكايى هر گردشگرى را متحير مى سازد و او را ترغيب مى كند تا تكه اى از اين سرزمين كهن را به عنوان خلاصه اى از تاريخ ايران زمين، به سوغات ببرد و اين تكه ارزشمند براى گردشگران، همان صنايع دستى است كه روح و عشق انسان شرقى در آن پيوند خورده و اين اعجاب سرزمين ايران است كه گردشگران را متمايل مى سازد تا از هر گوشه اى سوغاتى ارزشمند به ارمغان ببرند. تمدن چند هزار ساله ایران، میراث ماندگار بسیاری برای ما، مردم امروز این کشور کهن به یادگار گذاشته که مجموعه این میراث، هویت تاریخی و ملی ما را تشکیل می دهد. این میراث، مظاهر و جلوه های متنوع و متعددی دارد که هر یک از آنها به نحوی، گذشته درخشان و تمدن باستانی این مرز و بوم را بازگو می کند.یکی از این مظاهر که در شاخه های متنوعی خود نمایی می کند و بازگو کننده ی هویت و ذوق و هنر ایرانیان است،صنایع دستی است. تاریخچه صنایع دستی در حدود 8000 سال قبل که به عصر «نوسنگي» معروف است، مردمي در منطقه وسيعي در آسياي جنوب غربي زندگي مي کردند که براي نخستين بار در گروههاي کوچک جمع آمده، در يک مکان ساکن شدند و اولين دهکده ها را به وجود آوردند. آثار به دست آمده از دوران پارينه سنگي، ميان سنگي و نوسنگي، گواه بر فعاليت انسان در ساخت ابزار و وسايل سنگي است. ابزارهايي چون تيغه هاي دندانه دار و به شکلهاي مختلف هندسي در مکانهايي مانند بيستون و غارهاي هوتو و کمربند به دست آمده است. انساني که ياد گرفته بود با کاشتن دانه هاي خوراکي مقدار بيشتري از آن را به دست آورد، ناگزير بود آن را در جايي ذخيره کند. او ظرفهايي را مي خواست که در برابر گرما و رطوبت هوا مقاومت داشته باشد و غلات، در آن فاسد نشود. از اين رو انسان دوران نوسنگي با الهام از همان شکلهاي طبيعي و با آميختن آب و خاک، اولين ظرفهاي سفالي را ساخت. منبع: کویر ها و کانون جهانگردی اخبار سیاسی خبرگزاری ها خوشنویسی : خوشنویسی ایرانی بخشی از خوشنویسی اسلامی است که در ایران و سرزمین‌های وابسته یا تحت نفوذ او همچون کشورهای آسیای میانه، افغانستان و شبه قاره هند به تدریج حول محور فرهنگ ایرانی شکل گرفت. در حالی که عمدهٔ تبدیل نگارش معمولی کلمات به خوشنویسی هنرمندانه در جهان اسلام، به‌عهده ایرانیان بوده‌است، رفته رفته ایرانیان سبک و شیوه‌هایی مختص به خود را در خوشنویسی ابداع کردند. هرچند این شیوه‌ها و قلم‌های ابداعی در سایر کشورهای اسلامی هم طرفدارانی دارد اما بیشتر مربوط به ایران و کشورهای تحت نفوذ آن همچون کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و هند می‌باشد. در ایران پس از فتح اسلام، خطّاطی به شیوهٔ نسخ وجود داشت. در پرتو حمایت ابوبکر بن سعد زنگی در فارس، ده‌ها نسخه قرآن خطی به وجود آمد. در زمان حکومت ایلخانیان، به دلیل نفوذ هنر چین و سلطه مغول‌ها، اوراق مُذهّب کتاب‌ها، نخستین بار با نقش‌های تزیینی زینت یافت. در زمان حکومت تیموریان در ایران، خط و خوشنویسی اهمیتی ویژه یافت. میرعلی تبریزی خط نستعلیق را که از ترکیب خط نسخ و تعلیق به‌تدریج ایجاد شده بود را قوام بخشید. از شاهزاده بایسنقر میرزا به‌عنوان مشهورترین خطاط قرآن در این دوره یاد می‌شود. آنچه که به‌عنوان شیوه‌ها یا قلم‌های خوشنویسی ایرانی شناخته می‌شود بیشتر برای نوشتن متون غیر مذهبی نظیر دیوان اشعار، قطعات ظریف هنری و یا برای مراسلات و مکاتبات اداری ابداع شده و به‌کار رفته‌است. این در حالی است که خط نزد اعراب و ترکان عثمانی بیشتر جنبه دینی و قدسی داشته‌است. هرچند آنان نیز برای امور منشی‌گری و غیرمذهبی قلم‌هایی را بیشتر به‌کار می‌برند، اما اوج هنرنمایی آنان - بر خلاف خوشنویسان ایرانی- در خط ثلث و نسخ و کتابت قرآن و احادیث قابل رویت است. در ایران نیز برای امور مذهبی مانند کتابت قرآن یا احادیث و روایات و همچنین کتیبه‌نویسی مساجد و مدارس مذهبی بیشتر از خطوط ثلث و نسخ بهره می‌گرفتند که نزد اعراب رواج بیشتری دارد. هرچند ایرانیان در این قلم‌ها نیز شیوه‌هایی مجزا و مختص به خود آفریده‌اند. منبع:ویکی اخبار اقتصادی خبرگزاری ها نگارگری : اولین مکتب نگارگری ایرانی که در تبریز پایه ریزی شده است، و آن را مکتب تبریز نامیده‌اند. در دوران صفوی و بازگشت تختگاه به تبریز مکتب دیگری در نگارگری با نام تبریز شکل می‌گیرد. همچنین برای اولین بار در تاریخ ایران مصور سازی کتب به شکل کارگاهی و در مجموعه‌ای به نام ربع رشیدی که به همت خواجه رشد الدین فضل الله بنا شده بود به انجام می‌رسید. خمسه نظامی(ساختن کاخ خورنق) اثر کما‌ل الدین بهزاد از مکتب هرات به سال ۸۹۹ه.ق محفوظ در موزه بریتانیا،توجه به صحنه‌های روزمره زندگی مشهود است حرکت در این نگاره به صورت دو دایره در هم پیچیده است که یادآور عدد 2 در انگلیسی است همچنین واقع‌گرایی موجود در اثر نسبت به دوران گذشته چشم‌گیر است. فعالیت کارگاه‌های نگارگری پس از مرگ شاهرخ و بایسنقر میرزا تا اندازه‌ای رنگ رکود گرفت و این رکود تا هنگام به قدرت رسیدن سلطان حسین بایقرا (آخرین شاه تیموری از ۹۱۲-۸۷۳ه.ق) ادامه یافت و هنرمندان بزرگی را پروراند ،همچون:محمد سیاه قلم،روح الله میرک و از همه مهم‌ترکمال‌الدین بهزاد که بسیاری او را تابناک‌ترین چهره نگارگری می‌دانند. منبع:سیمرغ امید است در این مقاله که به تعداد اندکی از هنرهای ایرانی پرداخته و باعث افزایش اطلاعات شما عزیزان درباره کشور بزرگ ما شود و ما با تکیه بر این اطلاعات بتوانیم از هنرهای ناب ایرانی حفاظت نماییم پایان
  14. طراحی وب سایت آژانس هواپیمایی

    طراحی سایت بدون دانش فنی شاید در ابتدا گفته شود که مگر می توان یک سایت طراحی کرد و هیچ دانش برنامه نویسی هم نداشت؟ جواب به این سئوال خیلی ساده و یک کلمه است. بله امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در عرصه برنامه نویسی شده است می توان یک همچین کارهایی انجام داد. بسیاری از توسعه دهندگان وب توانسته اند با برنامه نویسی های بسیار پیشرفته اقدام به تولید cms ها و سایت ساز هایی کنند که شما به راحتی و با فقط کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ) ماژولها و امکانات مختلف، سایت خود را طراحی و بسازید. پس یعنی برای طراحی یک سایت و حتی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی فقط احتیاج است که شما بلد باشید با موس کار کرده و سواد خواندن و نوشتن داشته باشید و همچنین نیازمند به تهیه یک سایت ساز آنلاین و فروشگاه ساز آنلاین هستید. حال این سئوال پیش می آید که این سایت ساز و فروشگاه سازهای آنلاین چی هستند و چه کارهایی انجام می دهند. بسیاری از امکاناتی که در سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد بصورت مشترک می باشند پس می توان یک سیستمی طراحی کرد که تمامی این اشتراکات را داشته باشد و فقط کاربر هر وقت هر کدام از این بخش ها را احتیاج داشت از آن استفاده کند. در سیستم آنلاین شما هر تغییری را که در سایت خود بدهید در همان لحظه در سایت اعمال شده و قابل مشاهده است از هر نقطه جهان. هزینه های بسیار پایین و حتی رایگان برای طراحی سایت در این سیستم ها استفاده می شود. شما به راحتی می توانید فقط با چند کلیک کل قالب خود را به راحتی تغییر داده بدون اینکه هیچ مشکلی برای اطلاعات شما ایجاد شود. یادگیری راحت و کنترل پنل ساده که شمارا قادر می سازد تا تمامی سایت خود را به راحتی و هیچگونه مشکلی درست و ویرایش نمایید. منبع : سایت ساز کاج
  15. روش های تبلیغات مجازی

    روش های تبلیغات مجازی در دنیای امروز که دنیای ارتباطات لقب گرفته است، برای موفقیت در کار و پیشه خود احتیاج بسیار زیادی به تبلیغات بوجود آمده بطوری که اگر شما بهترین محصول تمام جهان را هم داشته باشید، اگر در حوزه تبلیغات وارد نشوید آن محصول برای شما پشیزی ارزش و سودآوری نخواهد داشت. ارزش تبلیغات برهیچ کس پوشیده نیست اما با اینکه تمامی کسبه از هر صنف با تمام وجود به اهمیت تبلیغات در حیطه کاری خود واقف هستند ولی با اینحال کمتر تمایل به انجام تبلیغات درست را دارند. در سالهای گذشته افراد متخصص در زمینه های مالی و تبلیغاتی اعلام می کردند که شما باید 70% دارایی خود را (فروش خود را) برای تبلیغات هزینه نمایید. ولی در یکی دو سال اخیر با توجه به تغییرات اساسی سبک زندگی مردم، این مبلغ از نظر کارشناسان به 90% رسیده است و ما سعی می کنیم در این مقاله دلایل و روشهای درست تبلیغات را به شما نشان بدهیم. روش های تبلیغات: به طور کلی دو روش اصلی برای تبلیغات وجود دارد. 1: محیطی 2: مجازی در روش محیطی شما با استفاده از تراکت، کارت ویزیت، بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی کسب و کار خود را به مردم معرفی می نمایید. منتها این روشها دیگر در حال منسوخ شدن هستند که در ذیل به آنها اشاره می نماییم. یکی از مهمترین اشکالات این نوع تبلیغات عدم نمایش و معرفی کسب و کار به افرادی است که واقعا به آن احتیاج دارند، یعنی شما نمی توانید تعیین کنید که چه اقشاری با چه میزان سواد یا سن یا مدرک تحصیلی تبلیغات شمارا ببینند و این یک مشکل بسیار بزرگ است چون برای شما واقعا مهم نیست افرادی که هیچ ربطی به کسب و کارتان ندارند از وجود کسب و کار شما با خبر بشوند مثلا اگر شما در زمینه ساخت موتورهای خاص الکتریکی فعالیت می کنید هیچ احتیاجی نیست که بچه های مدرسه ای و یا خانم های خانه دار شاهد تبلیغات شما باشند و الی آخر. دومین دلیل قیمت بسیار بالای اینگونه تبلیغات است. درست است که شما میتوانید با 20 هزار تومان برای خود 1000 عدد تراکت درست کنید ولی آیا تمامی این تراکت ها به دست افراد می رسند؟ و یا افراد عادی به تراکت شما اصلا اهمیتی می دهند؟ عموم تراکت ها توسط مردم دور ریخته می شوند و یا اصلا برای مردم مهم نیستند پس از هزار تراکت نهایتا فقط 50 تا از آنها توسط افراد دیده می شوند که برای این تعداد مبلغ خیلی زیاد است. پس تکلیف چیست؟ بهترین راه تبلیغات متمرکز و هدفمند تبلیغات دیجیتالی است ولی منظور از این تبلیغات چیست؟ 1: استفاده از بانک شماره موبایل اطلاعات مشاغل جهت ارسال پیامک تبلیغاتی شما با استفاده از این امکان و ارسال پیامک (sms) های تبلیغاتی می توانید دقیقا تعیین کنید که تبلیغ شما به دست چه کسانی برسد. 2: استفاده از سایت شما با ساختن یک سایت برای کسب و کار خود، حال میخواهد سایت حرفه ای باشد یا با استفاده از سایت ساز ها برای خود سایت داشته باشید و یا همینجور شما طراحی فروشگاه اینترنتی انجام داده باشید و یا هرنوع سایت و وبلاگی که داشته باشید می توانید با بهینه سازی آن و در نهایت سئو سایت خود به موتورهای جستجو این امکان را بدهید تا سایت شما با کلمات کلیدی که برای کسب و کار خود تعریف کرده اید در صفحه اول و بالاترین نتیجه نشان داده شود تا تمام کسانی که به کسب و کار شما نیاز دارند فقط با سرچ کردن اسم شما و یا کلمات کلیدی شما بتوانند شما را پیدا نمایند. 3: تبلیغات اینترنتی شما با استفاده از اینترنت و بستر بینهایت مستعد آن می توانید کسب و کار خود را رونق دهید، این روش درست است که هزینه بردار است اما با توجه به اینکه در حال حاظر بازدید کننده های اینترنت از تلویزیون بیشتر شده است شما با یک هزینه میتوانید تبلیغ خود را به بیش از چند میلیون آدم که آشنایی با اینترنت و کامپیوتر دارند نشان دهید و حتی می توانید این تبلیغ را نیز هدفمند انجام دهید مثلا اگر شما در زمینه لباس زنانه فعالیت دارید می توانید تبلیغ خود را به سایتهای معتبری چون آپارات داده و ذکر کنید که در قبل از نمایش فیلمهایی که در دسته بندی زنانه قرار دارند نشان داده شود. امید است این مقاله و دیگر مقالات ما به درد شما خورده و باعث افزایش کارایی کسب و کار شما بشود و ما را در ادامه این راه همراهی نمایید. منبع: بانک مشاغل موبایل ماهان